turn off the lights

har icke haft mycket att skriva, men måste leva upp till mitt "bloggdrottningsrykte"

helgen har varit lugn, mycket lugn, fredags softade jag och drack lite vin, var rätt soft. lördagen var jag hundvakt med Hanna/Claes, så vaknade vid 10 tiden och åkte med Hanna upp till snusk stallet som är ett rätt soft ställe egentligen förutom alla häst tjejer som är "störst bäst och vackrast" en gång var jag precis som dom, som kastade bort enormt mycker tid på vadå? gå runt i stallet och vänta på att sin favorit häst skulle komma in från hagen/äta klart eller vänta på att en annan tjej hade ryckat klart hästen, när sedan hon var klar så gick man in efter och rycktade hästen ännu en gång ävenfast den var skinande ren! men då tyckte man om att fördriva tiden uppe i stallet trotts att de var svinkallt och regnade och massa stalltjerer som såg ner på en.. men det sket man i, för på den tiden hade man inga bekymmer alls, den tiden var underbar när man var ute och lekte i skogen, lekte massa lekar med grann killarna utan någon tanke på vad som hände runt om världen..
fan idag är de tvärtom. vad var killar? vad var kärlek? mobiltelefon varför ska man ha de? växthusefekten whhaaat? ville man ha tag på någon ringde man från hemtelefonen eller gick hem till den och knackade på dörren i hopp om att han/hon var hemma. Fan vad jag saknar dom tiderna, så  till alla jävla små fjortisar som försöker leka vuxna som börjar sminka sig redan som 9-10åring börjar med handväska går i högklackade skor, tar massa fjortis kort, sminkar upp sig så fort man ska ut för man kanske träffar på någon på väg till brevlådan. så snälla, snälla ta vara på tiden som ung, var barn så länge ni kan. för ni kommer vara vuxen för resten av ert liv..

som mormor citerade på min student : "Jossan var precis som ett barn skulle vara, hon låg hemma i våran soffa och sög på tummen och kollade på my little pony tills hon var 15-16 år hade inga vänner, förutom Tove.. dom låg och kröp runt på golvet och kiklade varandra".

riktigt så var det inte, men jag lekte med barbie tills jag var 14-15 i smyg och jag älskade det mer än något annat, struntade vad som hände i omvärlden.. det var när jag började i gymnastiet jag började leva de såkallade "livet".
alkohol,sena kvällar,killar och sex.. 2007 var mitt "genom brott" det var mitt år och är så glad över saker som hände de året, för det ledde mig till kompisar som sedan förblev mina bästa vänner!

det gäller att ta vara på tiden så mycket som möjligt för man vet aldrig när de tar slut..
ta hand om sina nära som verkligen betyder något, för när som helst kan man förlora dem.

som en fd bästa vän en gång skrev till mig :
"julen är till för att dela med dem man älskar. Den handlar om gemenskap,kärlek och glädje. För ett par år sedan insåg jag att en av de jag älskar mest inte alltid kommer finnas hos mig, utan snarare bli avslägsen... och försvinna allt längre bort. Någon gång växer man ifrån varandra (tyvärr) och vi kommer kanske inte alltid kommer vara bästa vänner, men vi ska alltid vara vänner. vi får aldrig bryta banden" R.Ä

de var ett exempel på hur fort man kan förlora någon som alltid har funnits där för en och som egentligen skulle ha funnits där om de inte var för ens ego.. och de är så himla tråkigt, för hon var trotts allt min bästa vän genom vått och tort, alltid!  har egentligen bara en sak att säga, trotts de du gjorde kommer du alltid ha en stor del i mitt hjärta, för ingen har någonsin förstått sig på mig som du gjorde. du kunde mig in och utan till och de var en trygghet som inte går att ersätta. Även om vi inte hade kontakt eller pratade med varandra så kunde jag alltid räkna med att du fanns där för mig lika så som jag gjorde för dig. men det är bara att inse att de aldrig kommer bli som förut någonsin igen.. vet att du förmodligen inte kommer läsa detta. men bara för sakens skull ville jag passa på och säga godjul och gott nytt år från en gammal vän som saknar dig.. GodJul /Ronny 



Kommentarer
Postat av: Amanda

världens bästa blogginlägg genom tiderna

2009-12-17 @ 01:22:22
URL: http://maaaandy.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!