FÖR ALLA ER SOM TROS VARA EN DJURVÄN

Pälsindustrin innebär att djur föds upp och dödas enbart för att människor vill klä sig i deras pälsar

Jag är emot äckel industrin för att jag tycker det är sjukt att döda ett djur medvetet för dess päls. Vad ger de oss rätten att stänga in ett djur i en onaturlig miljö, trånga utrymmen, hårda burar osv., för att sedan tortera djuret till döds pga dess päls som ska pryda tex en pälsjack, skor,handskar osv..
De lever sina korta liv i små burar för att sedan slå ihjäl, gasa, eller elchocka till döds- om ens de.. Men nu är det allt vanligare att man stryper djuret slår ihjäl den eller hängs upp i vassa krokar för att sedan skala av pälsen på de stackars försvarslösa djuret , precis som en kebab på en skarrig grill! och de värsta är att djuret är i medvetande under hela proceduren.
När pälsen är borta kastas djuret i stora högar, där dem får ligga skinnflodda och forftarande i liv..
Min fråga är egentligen då, hur man kan bära tex en pälsjacka, eller en märkes jacka med en prärievarg bak i nacken med gott samvete, när man vet vad djuret har utsätts för, vilken tortyr smärta lidande djuret har gått igenom för att pryda just din jacka och så många andra miljoner.. trotts detta fortsätter människor att införskaffa sig just dom här sakerna, jackan,skorna,väskan,handsarna ja alla möjliga acossearer..

För mig är det en självklarhet att aldrig använd något sånt medvetet, skulle aldrig klara av att gå runt med en jacka när jag vet vad just de djuret har gått igenom för att pryda min jacka. Skulle må så fruktansvärt dåligt!

Så vad ger oss rätten till att utsätta denna våld emot ett försvarslöst djur?
vad ger oss rätten till att flå ett försvarslöst djur till döds, när vi inte för flå människor till döds på samma sätt..
vart är rättvisan?!

Jag tror inte att någon människa vill utsättas för det, så varför låta ett djur vara med om detta lidande?

SÅ ALLA NI SOM ANVÄNDER TEX CANADA GOOSE JACKOR SOM TROS VARA DJURVÄNNER, NI ÄR I SJÄLVAVERKET EN MÖRDARE!

  




Kommentarer
Postat av: amanda

förlåt jossan men ja diggar pälsar

2009-12-18 @ 10:43:27
URL: http://maaaandy.blogg.se/
Postat av: Fia

HAHAHAHAHA

du som tyckte min jacka va fin? ljög du? din lilla myttarhoe



skulle inte jag köpt jackan skulle någon annan liten slyna göra de.

plus, mitt lilla djur kanske inte led? han kanske ville dö? vad vet du om det vavavava. djur kan också vara självmordbenägna.

2009-12-20 @ 17:45:49
URL: http://sofiaehrnstedt.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!